Inloggen 'Mijn Account'

Zoek hier
Recente berichten
Categorieën
Archieven

 

De 12 meest voorkomende signalen van stress bij vrouwen

We zijn met z’n allen massaal op zoek naar meer rust en ontspanning in ons leven. We geven steeds vaker geld uit om momenten van rust, ontspanning en stilte te kopen in de vorm van retraites en vakanties om aan onze drukke leven te kunnen ontsnappen. Jezelf en je lijf rust gunnen is echter geen luxe aankoop maar pure noodzaak. Want het niet (h)erkennen van je eigen stresssignalen kan funest zijn.

Steeds meer vrouwen lopen vast op hun werk. Ze stellen te hoge eisen aan zichzelf waardoor ze continu over hun eigen grenzen gaan en ploeteren zo jaren door om alle ballen in de lucht te houden. Langdurig onder stress staan zorgt ervoor dat je uitgeput raakt. Een burn-out kan dan op de loer liggen!

Iedereen begrijpt dat (stress) voorkomen altijd beter is dan genezen, maar hoe krijg je dat voor elkaar in je drukke leven? Het vraagt allereerst om zelf meer balans te vinden tussen inspanning en ontspanning. Het vinden van de balans tussen deze 2 uitersten blijkt in de praktijk een flinke opgave.

Door meer inzicht in jezelf te krijgen, ga je stresssignalen eerder herkennen en kun je ook daadwerkelijk gericht actie gaan ondernemen.

Kijk eens welke stresssignalen uit het volgend lijstje je bij jezelf herkent?  

1   Ik heb steeds minder plezier in mijn werk

2   Ik zie steeds meer beren op de weg en zie op tegen nieuwe dingen

3   Ik ben vaker gespannen, nerveus of angstig

4   Ik heb moeite met me te concentreren en te focussen op mijn werk

5   Ik neem niet rustig de tijd om gezond te lunchen op werkdagen

6   Ik slaap minder goed en pieker veel ’s nachts over mijn werk

7   Ik ben moe en heb weinig energie om ’s avonds nog iets te ondernemen

8   Ik voel me opgejaagd en ren achter mijn agenda aan

9   Ik ben heel kritisch op mezelf en mijn afgeleverde werk

10 Ik heb steeds vaker last van allerlei lichamelijke kwaaltjes

11 Ik neig naar verslavingen (chocolade, snoep, wijn, sigaretten, Netflix)

12 Ik heb een kort lontje (ook naar mijn partner en mijn kinderen)

Als life coach hoor ik regelmatig dat mensen geen puf meer hebben om ’s avonds nog van de bank te komen om te sporten of iets leuks met hun partner te gaan doen. Er zijn voldoende excuses, zoals de hoofdpijn na een lange vergaderdag, die hardnekkige verkoudheid die maar niet overgaat of de pijnlijke rug waardoor ze niet naar hun yogales kunnen gaan. En overdag was er door drukte ook al geen tijd voor een lunchwandeling en is een broodje gegeten achter de computer.

De belangrijkste vraag blijft (en alleen jij kunt die beantwoorden): wat ben jij bereid te investeren in jezelf? Reken eens uit hoeveel jaar je nog profijt kunt hebben als je vandaag besluit anders met stress om te gaan!

Ben jij bereid 100% verantwoordelijkheid te nemen voor je gedrag? Ja? Dan bied ik jou een gratis persoonlijk adviesgesprek van 30 minuten via Skype aan. In dit gesprek bespreken we samen hoe jij met een paar simpele stapjes een grote verandering kunt aanbrengen in jouw leven.

Laat je reactie achter onderaan dit blog of stuur mij een e-mail: yvonne@jezelfvoorelkaar.nl  en ik neem contact met je op.

 

Groetjes,

Yvonne

Life coach

Meer lezen?

Wil jij de eerste 60 pagina's van mijn boek 'Nieuwe start na je scheiding' lezen zodat jij nu gelijk kunt starten met je nieuwe leven?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Scroll naar top
Jezelf Voor Elkaar draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches